Hello

Welcome To BOLD

This Awesome Blogger Template is Brought To You By Bthemez, Downoad it Now
only at bthemez.com
Let's Sociaize

Noul Ford Focus RS este not-your-ordinary-hatchback


„Ține mai aproape de jaloane!” auzeam din când în când în urechea dreaptă vocea lui Bogdan Marișca dându-mi indicații prețioase pentru self-esteem-ul meu. Eram pregătit să intru în viraje pe circuitul ăsta pe care nu mai fusesem niciodată - nu de când s-a extins, cel puțin - fix așa cum îmi indica Bogdan, însă de fiecare dată eram pe lângă. „Deschide acum. Gaz! Gaz! GAZ! Și deschideee!”.

Acum, când scriu asta - după 48 de ore de introspecții pline de reproș - îmi dau seama că făceam lucrurile greșit nu doar pentru că am ținut figurativul băț în fund pe toată durata fugăritului pe Motor Park, ci și pentru că n-am prea fost cu integrale pe circuit.


Vezi tu, noul Focus RS de la Ford e foarte șmecher. Inginerii din spatele Ford Performance - divizia care face Forduri pe care chiar ți le dorești - au migălit în așa fel trenul de rulare și ansamblul motor încât să elimine, pe cât posibil, subvirarea. Iar sistemul de tracțiune integrală dezvoltat de ei este o bijuterie.

Focus RS supraveghează atent (de 100 de ori pe secundă, circa) toți parametrii - de la unghiul direcției și rata de girație, la frâne, sistem de control al stabilității și chiar la forțe de accelerare longitudinale și transversale care aplică asupra mașii - și coordonează cutiile de transfer în așa fel încât fiecare roată în parte să primească doza optimă de cuplu.

În teorie, poate pune tot cuplul pe o roată de pe axul spate la nevoie; Ford zice că spatele ar putea prelua până la 70% din resursele totale, însă în testele efectuate, procentajul a crescut chiar și până la 90.


Ce înseamnă asta, de fapt? Înseamnă că atunci când Bogdan îmi spunea „Bagă-te în el!” (referindu-se la conul de pe interiorul virajului, care indica trasa ideală) eu puteam să arunc cu toată încrederea botul în direcția conului, pentru că mașina aplica cuplu punții spate și așeza fundul ăla frumos pe trasă, nelăsându-mă să subvirez în neștire la ieșirea din viraj. Bine, puteam. În practică, mi-a luat destul de mult timp să trec peste grija că o să subvirez până cad de pe harta pe care Dumnezeu a creat-o și a numit-o Pământ.

Da, Ford Focus RS este fix așa cum te-ai aștepta să fie. Nu te dezamăgește cu nimic. Dacă ești petrolhead iubitor de manuală, atunci vei aplauda decizia Ford de a păstra RS-ul cu transmisie manuală, în șase trepte.


A trebuit să fac taxi cu Simone Tempestini (omul a venit direct din Portugalia - de unde a tăbăcit funduri în Junior WRC - pentru evenimentul ăsta) ca să înțeleg cât de tare e, de fapt, Focus RS. Nu sunt mândru de condiția mea fizică, dar nici nu mă gândeam că o să mă doară umărul de la cât trag de mânerul de plafonieră al mașinii.

Focus RS livrează cantități enorme de aderență, în timp ce evacuarea face ca cei 350 CP și cei 470 Nm să fie storși din motorul de 2,3 litri cu multă fervență. Unii spun că sună chiar mai bine decât A 45 AMG, însă a mă decide în privința asta este pură tortură pentru mine.


Ce este clar, însă, e faptul că pentru 37.000 € (cu TVA inclus) îți iei o mașină care va deveni cult. Ah, da, și nici nu găsești ceva atât de bun la banii ăștia.

P.S.: mulțumesc lui Bogdan Marișca pentru îndrumare și, cel mai important, pentru răbdare. Pe final am avut porțiuni unde am scos cam 85% din potențialul total, a zis el. Probabil că a mințit. Nu-l învinuiesc.

P.P.S.: pozele mișto sunt făcute de Foto; celelalte, de subsemnatul.


Share this:

ABOUTME

Hi all. This is deepak from Bthemez. We're providing content for Bold site and we’ve been in internet, social media and affiliate for too long time and its my profession. We are web designer & developer living India! What can I say, we are the best..

JOIN CONVERSATION

2 Păreri...: